Σε τρεις φάσεις θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Δημοσίευση: 03:07 | 6/3/16

Share it:

se-tris-fasis-tha-prochorisi-i-ekpedeftiki-metarrithmisi

Τον Ιούνιο έρχονται οι πρώτες νομοθετικές ρυθμίσεις

Σε τρεις φάσεις θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, στην πρώτη κοινή συνεδρίαση των υποεπιτροπών, στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που έλαβε χώρα το Σάββατο.

Παρουσία του υπουργού, Νίκου Φίλη, της αναπληρώτριας υπουργού, Σίας Αναγνωστοπούλου, του αναπληρωτή υπουργού, Κώστα Φωτάκη και του γενικού γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Παντή, στο επίκεντρο της συνεδρίασης, βρέθηκαν τα μέχρι στιγμής δεδομένα που έχουν προκύψει από τις διαπραγματεύσεις με τον Ο.Ο.Σ.Α και τις διαβουλεύσεις των υποεπιτροπών που συγκροτούν την Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.

Σύμφωνα με τα όσα είπαν στις εισαγωγικές ομιλίες τους ο πρόεδρος της Επιτροπής, κ.Λιάκος, και ο γενικός γραμματέας, κ. Παντής, προκύπτει ότι οι εργασίες που αφορούν το διάλογο μπαίνουν, 3 μήνες μετά την προκήρυξη του διαλόγου, σε μία πιο συγκεκριμένη τροχιά και σε ένα καλύτερα καθορισμένο χρονικό πλαίσιο ως προς τις δράσεις των υποεπιτροπών, ούτως ώστε τον Ιούνιο να υπάρξουν οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις που θα εντάσσονται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Εξάλλου, στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο υπουργός, κ. Φίλης, υπογράμμισε ότι ο διάλογος δεν θα πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό, ότι δεν σχεδιάστηκε ως πρόσχημα και για αυτόν το λόγο είναι απαραίτητο να εμπλακεί όσο το δυνατόν περισσότερο η εκπαιδευτική κοινότητα σε αυτόν. Ακόμη, πρόσθεσε ότι η μεταρρύθμιση, για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται βάθος χρόνου. «Μια βαθιά και ουσιαστική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό, διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση και να πεισθεί ο εκπαιδευτικός ότι οι νέες κατευθύνσεις δεν χαράζονται ερήμην του», είπε ο κ. Φίλης και υπογράμμισε: «Γι' αυτό η μεταρρύθμιση δε μπορεί να προκύψει σε δυο χρόνια, ούτε καν σε μια τετραετία».

Ειδικότερα, ως προς τον προγραμματισμό των μεταρρυθμίσεων, φαίνεται να εντείνονται οι εργασίες των επιτροπών, με τον κ. Λιάκο να αναφέρει ότι οι υποεπιτροπές θα δουλέψουν σε τρία επίπεδα. Πρώτον, το βραχυπρόθεσμο, που θα αφορά προτάσεις που από το Σεπτέμβριο θα αρχίσουν «να τρέχουν», δεύτερον, το μεσοπρόθεσμο, το οποίο θα είναι το νομοθετικό και τρίτον, το μακροπρόθεσμο, που «θα αλλάξει συνολικά το παράδειγμα της εκπαίδευσης».

«Οι επιτροπές θα πρέπει να καταλήξουν μέχρι τέλος Μαρτίου σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα τεθούν σε διαβούλευση. Τέλος Μαρτίου θα έχουμε και μια εβδομάδα εκπαίδευσης και στόχος είναι μέχρι το Πάσχα να έχουμε συγγράψει το βασικό κείμενο με τις μεταρρυθμίσεις που θέλουμε να δώσουμε στον υπουργό και στα θεσμικά όργανα, για να τις κρίνουν, θα διαβουλευθούν και θα τις μετατρέψουν σε νομοθετικό έργο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.

Από την πλευρά του, ο κ. Παντής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης με τον Ο.Ο.Σ.Α και τόνισε ότι το υπουργείο πια έχει «απελευθερωθεί από την υποχρέωση νομοθετικής ρύθμισης» μέσα στο Μάρτιο. Επανέλαβε το συμπεφωνημένο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και υπογράμμισε ότι ο εθνικός διάλογος και οι συζητήσεις με τον Ο.Ο.Σ.Α θα είναι παράλληλες διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε νομοθετικές παρεμβάσεις με ολοκληρωμένες κατευθύνσεις και με συγκεκριμένες στοχεύσεις».

«Πρέπει να υπάρξει συνεργασία. Η μια διαδικασία να επηρεάζει την άλλη με δημιουργικό και θετικό τρόπο, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι μια σύνθεση πραγμάτων. Και όταν θα φτάσουμε τον Ιούνιο σε κάποια αποτελέσματα, για τα 6 σημεία, οι κοινές αποφάσεις που θα υπάρχουν, θα μας επιτρέψουν να προχωρήσουμε σε νομοθετικές παρεμβάσεις», είπε ο κ. Παντής.

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, κατά το προηγούμενο διάστημα, οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να είναι έτοιμες για τον Ιούνιο, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Ο.Ο.Σ.Α, θα αφορούν τα εξής 6 σημεία:

  • Τον ενιαίο χώρο έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης (με κεντρικό στόχο την αναστροφή της διαρροής επιστημόνων στο εξωτερικό).
  • Το ολοήμερο σχολείο (εισαγωγή βελτιώσεων αναφορικά με τον όγκο των μαθημάτων και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού).
  • Τα οικονομικά της εκπαίδευσης (διαχείριση προϋπολογισμών με ενιαία καταγραφή δαπανών).
  • Την αξιολόγηση.
  • Την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Την παιδαγωγική αυτοδυναμία των σχολείων.

Share it:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σχόλια Αναγνωστών