Φίλης: Οι μαθητές δεν θα είναι πελάτες, όπως θέλει ο Μητσοτάκης

Δημοσίευση: 8:07 μ.μ. | 28/9/16

Share:

filhs-oi-ma8htes-den-tha-einai-pelates-opws-thelei-o-mhtsotakhs
Κατά την πρωτολογία του από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Φίλης θέλησε να δώσει εκτός από την κυβερνητική αφήγηση επί των μεταρρυθμιστικών τομών
στην Παιδεία και απαντήσεις σε όσα ζητήματα τέθηκαν από τους προλαλήσαντες πολιτικούς αρχηγούς. Ευθύτατη ήταν και η επίθεσή του προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, απαντώντας πως «οι μαθητές δεν θα είναι πελάτες».

«Προσήλθαμε σήμερα όχι με πρόθεση αντιδικίας, αλλά για να καταθέσουμε το πρόγραμμα και το κυβερνητικό έργο» είπε αρχικά ο υπουργός Παιδείας, που -όπως τόνισε- αντί για συναίνεση και συνεννόηση για το κοινό καλό, ήρθε αντιμέτωπος με μέτωπο κινδυνολογίας και καταστροφολογίας. Προς επίρρωση των προαναφερθέντων, επισήμανε τη βασική προγραμματική εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος τόνισε από το βήμα της Βουλής ότι θα ακυρώσει όλα όσα εφαρμόζονται στην Παιδεία επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ.

«Κρινόμαστε από το έργο μας» σημείωσε για να προσθέσει ότι το πρώτο δείγμα για την επιστροφή στην κανονικότητα είναι το άνοιγμα των σχολείων στη φετινή μαθητική χρονιά.

Κατά τον υπουργό, προτεραιότητα αποτελούν οι προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, όπως και οι 23 νέες μονάδες που θα εξυπηρετήσουν αυτό το σκοπό. Εν συνεχεία παρέθεσε έναν πίνακα με τις αποκλίσεις που είχαν όλα αυτά τα χρόνια στις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών σε σχέση με φέτος. Αίσθηση προκάλεσε ότι σύμφωνα με τον πίνακα που παρέθεσε ο κ. Φίλης, τα φετινά στατιστικά αποτελέσματα είναι αυξημένα κατά παραπάνω από 700% σε σχέση με τις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών της σχολικής σεζόν 2013 – 2014.

«Χωρίς βιβλία και φωτοτυπίες, κενά καθηγητών και βίαιη συγχώνευση» είπε, περιγράφοντας τον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων κατά τα μνημονιακά έτη, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως επί υπουργείας Κυριάκου Μητσοτάκη τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικοί.

«Η κυβέρνηση καταβάλλει οργανωμένη προσπάθεια για αναβάθμιση και αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης» ανέφερε, ενώ τόνισε πως αν υπήρχε έστω κι ένα κενό θα ‘ταν πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων. Και για να στηρίξει την επιχειρηματολογία του, τόνισε πως κατά τη δημοσκόπηση του Ιουνίου από την MRB προέκυψε αύξηση της εκτίμησης της κοινής γνώμης για τη δημόσια εκπαίδευση.

«Στοχεύουμε σε ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας» τόνισε, συμπληρώνοντας ότι το κυβερνητικό έργο στην Παιδεία είναι απόρροια της εκθέσεως της Επιτροπή Δημοσίου Διαλόγου για την Παιδεια. Μάλιστα, κατέθεσε στα πρακτικά και το σχετικό πόρισμα.

«Θέλουμε να γνωρίσουν οι μαθητές τη χαρά της γνώσης και της ανακάλυψης, προετοιμάζοντας μαθητές κι όχι ανταγωνιστές» σημείωσε.

Ο υπουργός Παιδείας παρέθεσε συνοπτικά και το κυβερνητικό σχέδιο, κάνοντας λόγο για 10ετή υποχρεωτική εκπαίδευση και κατάργηση σωρείας εξετάσεων που υποβάθμιζε την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπρόσθετα, ο Νίκος Φίλης επανέλαβε την εξαγγελία για κατάργηση των πανελλήνιων εξετάσεων για ΑΕΙ, όπου η εισαγωγή θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα.

«Προτείνω το κρίσιμο αυτό θέμα να συζητηθεί εκτενώς στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στης βουλής και να αποφανθεί μέσα σε εύλογο διάστημα» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Φίλης άσκησε κριτική σε όσους θεωρούν πανάκεια τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καθώς κατά την άποψή τους -όπως είπε- θα αναπτυχθεί μία αγορά εκπαιδευτικών ευκαιριών.

Ο υπουργός χαρακτήρισε υποβαθμισμένα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και διερωτήθηκε γιατί οι απόφοιτοι των δημόσιων πανεπιστημίων είναι περιζήτητοι στην Ευρώπη.

Για τη στοχοποίηση των δημοσίων πανεπιστημίων είπε πως για κάποιους θεωρούνται ως πεδίο βίας και ανομίας. «Δεν υποκύπτουμε στο νεοφιλελεύθερο δογματισμό. Ο λαϊκισμός σας κρύβει ιδιοτέλειες» ανέφερε.

Για την έκθεση που προέκυψε επί ημερών Διαμαντοπούλου είπε ότι προέκυψε από στοιχεία που βασίστηκαν πριν την κρίση, ενώ απαντώντας στην κ. Γεννηματά τόνισε πως η έκθεση Διαμαντοπούλου το 2011 είναι η προσωποποίηση του μνημονίου.

Για τα θρησκευτικά και την κόντρα που έχει ξεσπάσει με τον Αρχιεπίσκοπο επισήμανε πως δεν πρόκειται για σύγκρουση πολιτείας – εκκλησίας. «Από αυτή τη σύγκρουση δεν κερδίζει καμία πλευρά, ούτε ο λαός».

Για το σκοπό του μαθήματος της θρησκειολογίας ξεκαθάρισε πως σκοπός του είναι η γνώση των θρησκειών, αλλά με προτεραιότητα την ορθοδοξία.

Πηγή: koutipandoras.gr

Διαβάστε Ακόμα

Share:

Σχόλια Αναγνωστών

Ροή Ειδήσεων