Ανάχωμα για να μη χάσει τους καλούς πελάτες στήνει η ΔΕΗ

Δημοσίευση: 10:04 π.μ. | 10/1/17

Share:

anaxwma-gia-na-mh-xasei-toys-kalous-pelates-sthnei-h-deh

Ένας ιδιότυπος εσωτερικός δανεισμός από τους καταναλωτές με επιτόκιο 6%, αλλά και μια μέθοδος να κρατήσει το «ευγενές» πελατολόγιο, μέχρι να πουλήσει ελεγχόμενα στον ανταγωνισμό 400 με 500 χιλιάδες πελάτες

Η πρώτη συνέπεια της χθεσινής απόφασης της ΔΕΗ να δώσει επιπλέον έκπτωση 6% – κίνητρο για τους καταναλωτές που θέλουν και μπορούν να προκαταβάλλουν το κόστος της ετήσιας κατανάλωσής τους, είναι ότι η επιχείρηση αποκτά ρευστότητα δανειζόμενη από τους πελάτες της, σε μια εποχή που οι τράπεζες δεν έχουν ανοιχτές τις «κάνουλες».

Ταυτόχρονα ωστόσο εξυπηρετείται ο στόχος της "περιχαράκωσης” των πελατών, η διακράτηση δηλαδή καταναλωτών στο πελατολόγιό της, και μάλιστα πελατών που κατά τεκμήριο είναι όχι μόνον καλοπληρωτές αλλά και υψηλών εισοδημάτων.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία όπως η κίνηση αυτή, σε ένα τουλάχιστον βαθμό, θα δυσκολέψει την κινητικότητα στη λιανική του ρεύματος, όπως άλλωστε έγινε με την υιοθέτηση της έκπτωσης του 15% στους καλοπληρωτές πελάτες». Αυτή είναι η συνισταμένη των όσων λένε στελέχη των εναλλακτικών προμηθευτών ρεύματος, τα οποία συμφωνούν παρόλα αυτά και σε κάτι ακόμα: «Το ποτάμι δεν γυρίζει πλέον πίσω, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει και θα έχει και αποτελέσματα».

Επισημαίνουν πάντως ταυτόχρονα την αντίφαση, από τη μία να επιδιώκει η ΔΕΗ την περιχαράκωση του πελατολογίου της και από την άλλη να πρέπει να χάσει μερίδια βάσει των μνημονιακών υποχρεώσεων.

«Με το επιπλέον 6% η ΔΕΗ εμφανίζεται να “πληρώνει” για να κρατήσει πελάτες της (ήδη το -15% της στοιχίζει περί τα 330 εκατ. το χρόνο), τους οποίους όμως στη συνέχεια θα πρέπει να χάσει για να μην υποχρεωθεί να πουλήσει μονάδες» επισημαίνει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες και εκτιμήσεις, η τακτική της ΔΕΗ αφορά στην πραγματικότητα μια προσπάθεια να κερδίσει χρόνο και να διατηρήσει σε γενικές γραμμές την υφιστάμενη σύνθεση του πελατολογίου της, μέχρι να είναι σε θέση να υλοποιήσει τη δημιουργία και πώληση θυγατρικών εταιρειών στον τομέα προμήθειας. Οι «μικρές ΔΕΗ προμήθειας» φαίνεται ότι αποτελούν τη στρατηγική αμυντική επιλογή της διοίκησης της ΔΕΗ έναντι της υποχρέωσης να φτάσει σε μερίδια κάτω του 50% μέχρι το 2020.

Ειδικότερα, με δεδομένο ότι η δημιουργία και πώληση των εταιρειών δεν μπορεί να επιτευχθεί πριν από το τέλος του έτους (δεν έχει ακόμα επιλεγεί ο σύμβουλος που θα «τρέξει» το project), η ΔΕΗ δεν θέλει σε καμία περίπτωση να χάσει, στο μέχρι τότε διάστημα, τους καλούς της πελάτες και να μείνει κατά βάση με εκείνους που δεν μπορούν, για διάφορους λόγους, να μετακινηθούν. Ο κίνδυνος μάλιστα έχει πολλαπλασιαστεί από τη στιγμή που λειτουργεί ο θεσμός των δημοπρασιών τύπου NOME ο οποίος δίνει πλεονεκτήματα στις εναλλακτικές εταιρείες προμήθειας.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η επιχείρηση στήνει, με όλες τις κινήσεις της, ανάχωμα στην απώλεια πελατολογίου – φιλέτου, μέχρι να ετοιμαστεί για να πουλήσει η ίδια, με ελεγχόμενο τρόπο, πελατολόγιο μέσα από τις «μικρές ΔΕΗ προμήθειας».

Υπενθυμίζεται ότι, βασικό στοιχείο συγκρότησης των θυγατρικών εταιρειών προμήθειας θα είναι, με βάση τουλάχιστον όσα έχουν μέχρι σήμερα διαρρεύσει, η αναλογική συμμετοχή των διαφόρων κατηγοριών πελατών (οικιακοί, εμπορικοί, αγροτικοί, μεγάλοι, μικροί κ.λ.π.)

Θοδωρής Παναγούλης

Διαβάστε Ακόμα

Σχετικές Ετικέτες:

Share:

Σχόλια Αναγνωστών

Ροή Ειδήσεων