Συμβουλές από έναν 26χρονο που έστησε μια εταιρεία 10 εκατ. δολαρίων

Δημοσίευση: 11:42 π.μ. | 12/2/17
symvoyles-apo-enan-26xrono-poy-esthse-mia-etaireia-10-ekat-dolariwn

Τι πρέπει να προσέξετε για να «χτίσετε» μία επιτυχημένη επιχείρηση

Σε αντίθεση με πολλούς άλλους επιχειρηματίες, ο Σαμ Όβενς κατάλαβε από νωρίς ότι το να χτυπάει κάρτα στο γραφείο δεν ήταν ο δικός του προορισμός
σ’ αυτή τη ζωή. Ζητούσε περισσότερα, και έτσι ύστερα από τρεις μήνες στην πρώτη του δουλειά τα παράτησε όλα και πήγε στο γκαράζ των γονιών του για να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση.

Οι τρεις πρώτες του προσπάθειες απέτυχαν παταγωδώς, αλλά ο Όβενς δεν τα παράτησε. Αντίθετα, χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του ως ευκαιρίες για μάθηση. Γιατί οι ιδέες του δεν «έκαναν κλικ» στους καταναλωτές; Τι είχε κάνει λάθος; Και τι απ’ όλα αυτά που είχε κάνει μπορούσε να κρατήσει για το μέλλον;

Αυτή η διαδικασία αυτό-αξιολόγησης και η επιθυμία του να μάθει και να βελτιωθεί οδήγησαν τον Σαμ να δοκιμάσει ξανά τις δυνάμεις του στην επιχειρηματικότητα ξεκινώντας την τέταρτη εταιρεία του – μια εταιρεία συμβούλων για επιχειρήσεις.

Αυτή τη φορά, οι προσπάθειές του απέδωσαν καρπούς. Και στα 26 του, ο Σαμ έχει βγάλει πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια.

Ιδού τέσσερα tips που θα ήθελε ο ίδιος να μοιραστεί με τους αναγνώστες του Fortune:

ΧΤΙΣΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΟΥ BRAND

Η οικοδόμηση ενός προσωπικού brand είναι πολλαπλά ωφέλιμη για τους επιχειρηματίες. Καταρχήν, το να έχεις ένα αναγνωρισμένο personal brand συμβάλλει στην αξιοπιστία της νέας σου επιχείρησης. «Εάν οι άλλοι σε γνωρίζουν και σε εμπιστεύονται, είναι πιο πιθανό να εμπιστευθούν και τη νέα σου επιχείρηση» επισημαίνει ο Όβενς. Επιπλέον, όσο ευρύτερο είναι το προσωπικό σου κοινό, τόσο περισσότεροι είναι και οι εν δυνάμει πελάτες σου. Ο Όβενς συστήνει την οικοδόμηση ενός προσωπικού brand μέσω ομιλιών και έντονης δραστηριότητας στα κοινωνικά μέσα.

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΣΟΥ

Σύμφωνα με τον Όβενς, οι περισσότεροι επιχειρηματίες διαθέτουν ένα πολύτιμο δίκτυο επαφών, αλλά συχνά αυτό δεν το λαμβάνουν υπόψη τους όταν ξεκινούν την πρώτη τους επιχείρηση. «Όταν ξεκινήσετε, μην ξεχάσετε το προσωπικό σας δίκτυο φίλων και συγγενών» λέει ο Όβενς. «Θα εκπλαγείτε όταν δείτε πόσοι εν δυνάμει πελάτες υπάρχουν ήδη εντός της άμεσης σφαίρας προσωπικών επαφών σας».

ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ

Είναι δεδομένο ότι όταν ξεκινάς μια νέα επιχείρηση, καλείσαι να μάθεις νέα πράγματα. Ανεξάρτητα απ’ το πόσο νομίζεις ότι ξέρεις τον κλάδο σου, πάντα θα αντιμετωπίσεις νέες προκλήσεις, αλλαγές, ή εμπόδια που δεν είχες προβλέψει. «Χάρη στην τεράστια διαθεσιμότητα πληροφοριών σήμερα, κάθε επιχειρηματίας μπορεί να διδαχθεί τα πάντα» λέει ο Όβενς. «Διάβασα εκατοντάδες βιβλία και έμαθα όσα περισσότερα μπορούσα για το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και τη στρατηγική. Ήξερα ότι έπρεπε να τα κατανοήσω όλα αυτά για να πετύχει η επιχείρησή μου».

ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΡΡΙΨΗ

«Ο μεγάλος μου φόβος όταν ξεκίνησα ήταν η αντιμετώπιση της απόρριψης» λέει ο Όβενς. Επειδή ήταν εσωστρεφής από τη φύση του, ήταν εξαιρετικά δύσκολο γι’ αυτόν να βγει προς τα έξω και να απευθυνθεί σε εν δυνάμει πελάτες του. Όμως, στην πορεία κατάλαβε πόσο σημαντικό ήταν να εκτεθεί, και έμαθε πώς να διαχειρίζεται την απόρριψη. «Το κρίσιμο βήμα μου προς την επιτυχία ήταν να αναγκάσω τον εαυτό μου να μιλά σε άγνωστους ανθρώπους για την επιχείρησή μου. Εν τέλει κατάλαβα ότι μια επιχειρηματική απόρριψη δεν συνιστά και προσωπική απόρριψη» καταλήγει ο Όβενς.

Διαβάστε Ακόμα

Σχετικές Ετικέτες:

Σχόλια Αναγνωστών

Ροή Ειδήσεων