NEWS ALERT

Κεντρική Αγορά Ρέντη: Εξοικονόμηση 1 εκατ. ευρώ από τα απόβλητα

Δημοσίευση: 12:46 μ.μ. | 23/7/17

"Τέλος" οι εργολάβοι καθαριότητας από την αγορά του Ρέντη. Το νέο μοντέλο διαχείρισης αποβλήτων και καθαριότητας που θα εφαρμοστεί και σε άλλες εγκαταστάσεις

Ετήσια εξοικονόμηση που προϋπολογίζεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ πέτυχε ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ)
με το νέο μοντέλο διαχείρισης αποβλήτων και καθαριότητας που έχει θέσει σε εφαρμογή, στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου αναβάθμισης της Κεντρικής Αγορά του Ρέντη. Η εικόνα της και η λειτουργία της εκτιμάται ότι πολύ σύντομα θα αλλάξει ριζικά, φέρνοντάς την πιο κοντά στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Στεφανία Γεωργακάκου -Κουτσονίκου, υπογράφηκε ετήσια προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) και του ΟΚΑΑ για τη συλλογή των απορριμμάτων με πιο αποτελεσματική διαχείριση. Επιτυγχάνεται διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση με έμφαση στη χωριστή διαλογή των βιοαποβλήτων (καφέ κάδος) και μείωση του όγκου των αποβλήτων. (Συλλέγονται δηλαδή ξεχωριστά από τα υπόλοιπα στερεά απορρίμματα, όσα απόβλητα είναι οργανικά (υπολείμματα τροφίμων και άλλα βιοαποδομήσιμα υλικά, πράσινα απόβλητα κ.ά. που είναι ο κύριος όγκος αποβλήτων της Αγορά).

Επιπλέον σημειώνεται ότι έγιναν προσλήψεις 30 εργαζόμενων για την καθαριότητα των χώρων του Οργανισμού, βάσει του άρθρου 63 του ν.4430/16, και αμοιβές με βάση το ενιαίο μισθολόγιο, πλήρη ασφάλιση και δικαιώματα.

Όπως σημείωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού, «λόγω της αδυναμίας πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, σταδιακά αποδυναμώθηκε ο οργανισμός, με αποτέλεσμα να εξαναγκαστεί σε ανάθεση της καθαριότητας σε εργολάβους. Όμως με πρόσφατη ρύθμιση, μας δόθηκε η δυνατότητα να αξιοποιήσουμε πλήρως την προηγούμενη εμπειρία μας, και μέσω της πρόσληψης προσωπικού να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες καθαριότητας, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα μια σημαντική εξοικονόμηση. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα επεκτείνουμε το μοντέλο αυτό και σε άλλες εγκαταστάσεις του Οργανισμού, με πρώτη την Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου».

Η ίδια πρόσθεσε ότι αξιοποιήθηκε και ενισχύθηκε ο μηχανικός εξοπλισμός καθαριότητας του ΟΚΑΑ (σύγχρονα οχήματα/μηχανήματα καθαριότητας) και σύμφωνα με τη σύμβαση, τα απορρίμματα που παράγονται και συλλέγονται στο χώρο του ΟΚΑΑ, μεταφέρονται και στη συνέχεια επεξεργάζονται στην Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Αποβλήτων Δυτικής Αττικής (ΧΥΤΑ Φυλής) και σε άλλες εγκαταστάσεις ευθύνης του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής. Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες της Αγοράς του Ρέντη βρίσκονται σε κεντρικό σημείο του λεκανοπεδίου, η δε διαχείριση των απορριμμάτων είναι κρίσιμη για τη δημόσια υγεία, καθώς διακινείται η μεγαλύτερη ποσότητα των νωπών οπωροκηπευτικών που καταναλώνουμε, ενώ η αποτελεσματικότητά της αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΚΑΑ Μιχάλης Μυτιλινάκης σημείωσε σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για τη λειτουργία και την ανάπτυξη του οργανισμού, εκπονήσαμε και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης και αξιοποίησης των απορριμμάτων της Κεντρικής Αγοράς. Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος αφορούν στην απόλυτη τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, και στην ανάπτυξη συνεργειών με ΟΤΑ και άλλους δημόσιους φορείς, παράλληλα με τον περιορισμό του κόστους. Με την επιτυχία του προγράμματος, ο οργανισμός θα έχει αναπτύξει εξειδικευμένη τεχνογνωσία και στη διαχείριση απορριμμάτων, την οποία και θα μπορεί να διαθέτει σε άλλες αγορές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

Έρχονται ριζικές αλλαγές

Η διευθύνουσα σύμβουλος Στεφανία Γεωργακάκου - Κουτσονίκου, αναφερόμενη στους στόχους της διοίκησης του οργανισμού που ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή, όπως είπε, αυτοί περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και εξέλιξη των υποδομών, ταυτόχρονα με την εισαγωγή νέων προϊόντων (πχ τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα, τυροκομικά μέχρι και λουλούδια) και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών.

«Ο στόχος είναι να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε σταδιακά μια αγορά σύγχρονη, με ευρεία γκάμα προϊόντων, πλήρως ψηφιακή λειτουργία, υπηρεσίες city agro-logistics και ειδικές υπηρεσίες για τη νησιωτική διαμεταφορά. Το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάπλαση να ολοκληρωθεί με τρόπο που θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων στο σύνολό τους, χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία της αγοράς» όπως είπε.

Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός διαθέτει τη σχετική εμπειρία από την προηγούμενη φάση της ανάπλασης (Κρεαταγορά), για την οποία έχει βραβευθεί από την Παγκόσμια Ένωση Αγορών Χονδρικής (World Union Wholesale Market - WUWM) και αυτή την τεχνογνωσία μπορεί να την αξιοποιήσει στην εσωτερική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Σημειώνεται ότι ήδη στην Αθήνα ο ΟΚΑΑ συνεργάζεται με τον Δήμο Αθηναίων, ως τεχνικός σύμβουλος στην ανάπλαση της Βαρβακείου Αγοράς.

Πέραν όμως της διαχείρισης αγορών, πρόσθεσε η ίδια, ο οργανισμός αναπτύσσει σταδιακά και νέες δραστηριότητες, που αφορούν την υποστήριξη επιχειρήσεων για την προώθηση της εξωστρέφειας, αλλά και τη συμβουλευτική με εξειδίκευση στην οργάνωση, λειτουργία και αναδιάρθρωση αγορών.

Σχετικές ετικέτες:

Σχόλια αναγνωστών

Διαβάστε ακόμα